Kuponom van Ajándékozz zenét! Magyar nyelvű oldal
wait
logo
Keress több millió dal között!

Gyakran feltett kérdések

Általánosságban a zeneletöltésről

Ki üzemelteti a Songo Zeneáruházat?

A Songo Zenebolt tulajdonosa az OFFICEline Magyarország Kft., mely a minősített többségű VIVAcom Magyarország Kft. és a cégvezetés kisebbségi tulajdonában áll.

Mi a digitális zeneletöltés?

A digitális zenék adatfájl (zenei állomány) formájában tárolódnak a számítógépeden, vagy hordozható lejátszódon, akár CD minőségben. A zeneletöltés a leggyorsabb módja annak, hogy beszerezd és meghallgasd kedvenceid. Akkor, amikor szükséged van rá, kényelmesen, szállítási költségek és várakozás nélkül!

Milyen formátumban juthatok hozzá a zenékhez?

Az egyes művészek, kiadók különböző fájl formátumokban engedik a műveik digitális terjesztését. Ezért a zeneáruházunkban van FLAC és MP3 formátumban elérhető zene is. Minden letölthető zene elérhető MP3 formátumban. Minden kiadványnál külön fel van tüntetve, hogy milyen formátumban lehetséges a letöltés. Az MP3 fájlok 256kbit/s vagy 320kbit/s minőségben elérhetőek. Az FLAC formátum veszteségmentes tömörítés, ezért a minősége teljesen azonos az audió CD-vel. Ezért az FLAC jobb minőséget jelent, mint az MP3.

Ez a zeneletöltés legális?

Igen, ezt a zeneletöltést a hanglemezkiadók, a jogi érdekvédelmi szervek (Artisjus, EJI) és az előadók engedélye és ellenőrzése mellett végezzük, így ez teljesen legális útja a zenék beszerzésének. Mielőtt a zenét letölthetővé tesszük, minden esetben megkérjük a jogtulajdonos engedélyét.

Mennyi ideig tart egy zeneszám letöltése?

A számítógépre történő letöltés ideje függ a fájl méretétől és az Internet-kapcsolat sebességétől. A ma szokásos internet elérési sebességek mellett egy átlagos 4 perces zeneszám letöltése néhány másodperc, de egy teljes album letöltése sem több mint 2 perc.

A letöltött zenét el tudom vinni másik számítógépre?

Igen. A zenefájlokat elsősorban azon a számítógépen tudod lejátszani és másolni, amelyre letöltötted, de lehetőség van rá, hogy egy másik számítógépedre is átmásold. Tudsz belőle CD-t írni, így asztali CD lejátszón, vagy akár másik számítógépen is meghallgathatod, és áttöltheted hordozható lejátszóra is.

Milyen programmal, eszközön tudom lejátszani a letöltött zenéket?

A számítógépek operációs rendszere általában eleve tartalmaz zenelejátszó programokat, amelyek képesek az általunk kínált formátumok lejátszására. Ha ez mégsem lenne igaz rád, akkor pl. VLC ingyenes média lejátszót használhatod.

A zeneáruház használata

Meg tudom hallgatni a zenéket mielőtt megvásárolom?

Ha a zeneszámok előtt található Belehallgatok... gombra kattintasz, akkor egy - a letölthető verzióhoz képest gyengébb minőségű - rövid előzetest tudsz meghallgatni. Ez a szolgáltatásunk teljesen ingyenes, így vásárlás előtt mindig meghallgathatod a kiválasztott zenéket. A belehallgatás az előrendelhető kiadványok esetében a kiadás dátumáig nem minden esetben engedélyezett.

Hogyan találom meg az általam keresett zenét?

Többféleképpen is megkeresheted a dalokat:
  - A főoldalon található keresővel kereshetsz előadó, albumnév, dalcím alapján.
  - Használhatod a Songo ZeneBolt teljes szélességén végigfutó stílus/műfaj csoportokat tartalmazó választót.
  - Böngészhetsz az előadók között az előadók ABC listájában, az előadó nevének első betűje alapján. Ha előtte kiválasztasz egy műfaj csoportot, akkor csak az adott műfaj csoportba tartozó előadók között böngészel.
  - Az ABC lista alatt válogathatsz a különböző gyűjtőlistákban is.
Miután rátaláltál a keresett zenére, az ikonok használatával belehallgathatsz, vagy letöltheted azt.

Mihez szükséges a felhasználónév?

Az email címed egyben a felhasználóneved, ami egy egyedi név, mellyel a rendszer azonosít, ha ismét az Songo ZeneBoltba jössz. A boltba a Bejelentkezés menüponton keresztül tudsz belépni. A rendszer felhasználóneved és jelszavad megadásával azonosít. Amennyiben elfelejtetted jelszavad, kattints az Elfelejtettem a jelszavam gombra. A megnyíló új ablak megfelelő sorában add meg az e-mail címed, amivel regisztráltál, majd kattints a Mehet feliratú gombra. A Songo ezután a megadott e-mail címedre elküld egy egyszeri belépésre alkalmas jelszavad.

Miért szükséges a jelszó megadása?

A Songo ZeneBoltba való regisztrációkor egy jelszót feltétlenül meg kell adnod, hogy bejelentkezéskor be tudjunk azonosítani. A Bejelentkezés (felhasználónév és jelszó megadása) szükséges vásárláshoz, az általad vásárolt kiadványok megtekintéséhez. A jelszó megadása akkor is szükséges, ha már nem először látogatsz el a zeneboltba. Felhasználónevedet és a hozzá tartózó jelszót kezeld kellő körültekintéssel, mert ezzel mások visszaélhetnek.

Lényeges, hogy melyik országban tartózkodom a zene letöltésekor?

Igen. A ZeneBoltban vásárolni csak és kizárólag Magyarország területére bejegyzett IPv4 címmel rendelkező eszközzel, Magyarországon tartózkodó személyek tudnak. Ennek több oka van: egyrészt az elérhetővé tett fizetési módok kizárólag magyarországi felhasználókat tudnak kiszolgálni, másrészt a zeneáruházban árult zenék értékesítésére vonatkozóan a jogtulajdonosok által előírt területi korlátozások vannak érvényben.

A zenék kezelése

Hogyan tudom letölteni a kiválasztott zenét?

Amikor kiválasztod a már kifizetett, letöltendő számot a Letölthető kiadványaim feliratra kattintással, lehetőséged van a géped egy megadott könyvtárába menteni. Ez utóbbi esetben miután befejeződött a fájl letöltése, az alapértelmezett zenelejátszóval meghallgathatod.

Szükség van élő internet kapcsolatra a letöltött szám meghallgatásakor?

Nem.

Mit kell figyelembe vennem a zenei CD-re írásnál?

Zenei CD-íráson azt a folyamatot értjük, amikor a számítógépedre letöltött média fájlból egy audio CD-t hozol létre, melyet hagyományos hifi-rendszeren, vagy autóban is hallgathatsz. Jelenleg az áruházban megvásárolható minden zeneszám legálisan kiírható CD-re.

Van zenelejátszó a mobiltelefonomon és azon szeretném hallgatni a zenét, lehetséges?

Igen. Vannak olyan mobiltelefonok, melyek le tudják játszani a zenei fájlokat. Nézd meg a telefonod leírásában, hogy a tiéd támogatja-e az MP3 vagy FLAC formátumok lejátszását, ha igen akkor ezekre a telefonokra a kézikönyvükben leírtak alapján tudod felmásolni a zenéket.

A fizetési módokról

Milyen fizetési formákat fogadunk el?

1. Bankkártyával
A művelethez nem szükséges a bankszámlaszámod megadása. A tranzakciót a neved, bankkártyaszámod és kártyád lejárati dátumának megadásával az OTP Bank által üzemeltetett fizetési oldalon keresztül intézheted. Az OTP virtuális bankkártya elfogadó terminálja bármely bank által kibocsátott VISA, Mastercard, American Express kártya használatát támogatja, valamint a Maestro és VISA Electron kártyák közül azokat, amelyek internetes használatát a kibocsátója engedélyezte. Lásd az OTP tájékoztatóját itt.

2. Átutalással
Ebben az esetben a vásárlási folyamat lezárásakor, a Fizetés gombra való klikkelés után megjelenő üzenetben illetve egy email-ben kapod meg a fizetéshez szükséges bankszámla számot és a hivatkozási azonosítót.

Átutalásnál a kosár értékének megfelelő összeget kell átutalni a Songo számlájára. A pénzösszeget a bank automatikusan vonja a számládról, ne feledd azonban hogy a műveletnek, a bankszámládtól függően lehetnek egyéb, a bankod által felszámíott költségei is! Érdeklődj a számlavezető bankodnál a feltételeikről.
Figyelem: A banki átutalás esetén az utalt pénzösszeg elküldése és megérkezése között akár 2-3 nap is lehet. A felvételt azonban csak az átutalás megérkezése után töltheted le!
Amennyiben a fizetésed érvényes volt, az adott zeneszám/album a jobb felső sarokban található Felhasználó név-->Letölthető kiadványaim menüpont alatt jelenik meg. A letöltés innen a zöld nyíl segítségével történik.

Mi a biztonsági vezérelvünk?

Biztos lehetsz az oldalunkon kínált fizetési mód biztonságosságában. Az OTP Bank NyRt. biztonsági szoftvere titkosítja az összes személyes információt, beleértve a kártyaszámodat, a lejárat dátumát és a nevedet is. Az adatbevitel során (pl. belépéskor) a jeleket átalakítja kód-darabokká, amelyek így biztonságosan közvetítettek az Interneten. Bankkártya információkat rendszerünkben nem tárolunk, azokkal közvetlenül nem is kerülünk kapcsolatba. Ezeket az adatokat közvetlenül az OTP többszörös védelemmel és titkosítással ellátott weboldalán kell megadnod.

Mi a helyzet az adatok biztonságával?

Az adatbiztonságot tekintjük a legmagasabb prioritásaink egyikének és megteszünk minden tőlünk telhetőt az általad megadott adatok védelme érdekében. Megrendeléseid vagy számlainformációidhoz való hozzáférés esetén hitelesített, biztonságos szervert használunk. A biztonsági szerver szoftver (SSL) titkosít minden általad megadott információt, mielőtt az elérne hozzánk.

Mi az elvünk a személyes adatok kezelésére vonatkozóan?

Mindent elkövetünk a személyes adataid védelme érdekében. Bizonyos információkra szükségünk van azonban ahhoz, hogy feldolgozhassuk megrendeléseidet, beazonosíthassuk a visszatérő vásárlókat, vagy segíthessünk azon vevőinknek, akik problémákkal találják szembe magukat. Megrendelésed leadásánál szükséges ismernünk e-mail címedet és számlázáshoz szükséges adatokat. A részleteket az Adatkezelés oldalon olvashatod el

Mik a Cookie-k?

A Cookie-k apró információdarabkák a böngésződben tárolva a számítógéped winchesterén. Cookie-kat használunk, hogy felismerjünk, amikor visszatérsz a Songo ZeneBoltba vagy lépkedsz az egyes oldalak között. A Cookie-jaink nem tartalmaznak semmilyen személyazonosításra alkalmas információt. Engedélyezned kell a Cookie-kat, hogy használhasd oldalunkat.

Hibaelhárítás

Félbeszakadt a letöltésem! Mit kell ilyenkor tennem?

Ne aggódj - ha még ott vagy a bejelentkezett oldalunkon, akkor kattints a Letöltés gombra, és ismételten megkezdheted a letöltést. Az első sikeres letöltés után már nem tudod ismételten letölteni a kiadványt.

Mi történik, ha véletlenül törlöm a korábban megvásárolt zenei fájlt?

Ha elveszíted a számot, akkor csak újra vásárlás után tudod ismételten tölteni azt.

Nem működik a belehallgatás a zenékbe.

A belehallgatás Flash segítségével történik. Bizonyos böngészők esetén a Flash használat nem lehetséges. Érdeklődj a számítógéped eladójától vagy nézd meg a kezelési útmutatóját, hogy támogatott-e a Flash használata, illetve ha támogatott az Flash oldaláról telepítheted a segédprogramot.

Ha más problémám van a vásárolt zene lejátszásával, mit tegyek?

Javasoljuk, hogy írj egy levelet az ügyfélszolgálat címére ugyfelszolgalat @ songo.hu, ahol segítünk neked a probléma megoldásában. Írd meg, hogy milyen verziójú operációs rendszert használsz, milyen média lejátszóval, (pontos verzió száma), illetve ha hibaüzenetet kaptál, írd meg, hogy pontosan mit a hibaüzenet szövege. Ezenkívül szükségünk van a belépéshez használt e-mailcímedre, illetve, hogy melyik dallal van problémád.
Segítséget jelentene számunkra az is, ha leírnád lépésről-lépésre, hogy mit csináltál a hibaüzenet "érkezése" előtt, vagy ha képernyőképeket csinálnál róla.